Wojna Steam versus Epic Games trwa – tym razem chodzi o krypto gry

Udostępnij artykuł
W SKRÓCIE
  • Platforma gier wideo Steam od Valve właśnie zakazuje wprowadzania wszystkich gier opartych na blockchainie na swoją platformę, które emitują lub pozwalają na wymianę kryptowalut i NFT.

  • Zostało to po raz pierwszy odkryte przez niezależnego dewelopera i od tego czasu zostało odzwierciedlone w zaktualizowanej stronie warunków świadczenia usług na stronie Steam.

  • Wkrótce po tym, jak zostało to odkryte, dyrektor generalny Epic, Tim Sweeney, niezwłocznie opublikował wiadomości na temat Epic Games Store, dając jasno do zrozumienia, że gry wykorzystujące technologię blockchain będą mile widziane na jego platformie.

  • promo

    Dołącz bezpłatnie do naszej społeczności na Telegramie i codziennie otrzymuj sygnały tradingowe oraz analizy kryptowalut!

The Trust Project to międzynarodowe konsorcjum organizacji informacyjnych budujących standardy przejrzystości.

Platforma gier wideo Steam firmy Valve oficjalnie zaktualizowała swoje warunki dla wydawców gier, dodając nową zasadę. Żadne gry, które są zbudowane na technologii blockchain i tworzą / pozwalają na wymianę kryptowalut, w tym NFT, nie zostaną zaakceptowane na Steam. Steam to jeden z największych marketplace’ów gier wideo, który specjalizuje się w platformach PC i Mac. Posiada on również nawet wsparcie dla Linuxa i wypuścił własny, zoptymalizowany pod gry OS.

Sponsorowane Sponsorowane

Zostało to po raz pierwszy odkryte przez dewelopera gier wideo Spacepirate, który podzielił się wiadomością w tweecie. SpacePirate jest deweloperem, który obecnie pracuje nad grą Age of Rust, opartą na NFT.

W tweecie Spacepirate twierdził, że on i jego rówieśnicy otrzymali oficjalne powiadomienie od Valve, w którym firma ogłosiła, że będzie:

Wyrzucać wszystkie gry blockchain z platformy, w tym Age of Rust, ponieważ NFT reprezentują wartość.

Sponsorowane Sponsorowane

Tweet Spacepirate zawiera również załączony obraz oficjalnych zasad i wytycznych dotyczących publikowania gier na Steamie, opublikowany przez Valve. Na uwagę zasługuje dodanie nowej zasady „czego nie publikować”, której wcześniej nie można było znaleźć w sieci.

Po spojrzeniu na oficjalną stronę Valve z dokumentacją Steama, zatytułowaną „Onboarding (Steamworks Documentation)” można zobaczyć, że twierdzenie SpacePirate jest prawdziwe. Z nową zasadą (#13) określającą, że nie można publikować „Aplikacji zbudowanych na technologii blockchain, które emitują lub pozwalają na wymianę kryptowalut lub NFT” na platformie Steam firmy Valve.

Zmiana ta prawdopodobnie spowoduje exodus gier opartych na NFT i blockchain ze Steama.

Epic Games Store będzie zezwalał na NFT mówi CEO Tim Sweeney

Epic Games Store wystartował w 2018 roku i jest stosunkowo niedawnym uczestnikiem rynku sklepów z grami wideo na PC. A mimo to szybko stał się jednym z głównych pretendentów do tronu, który wcześniej był utrzymywany prawie wyłącznie przez Steam. Pomimo bycia nowym na rynku sklepów z grami wideo na PC, Epic stał się głównym graczem w branży gier wideo.

Wkrótce po tym, jak nowa zasada zakazująca gier opartych na blockchain, kryptowalutach i NFT pojawiła się w wytycznych Steam, dyrektor generalny Epic, Tim Sweeney, ujawnił w rozmowie z The Verge, że:

Epic Games Store jest otwarty na gry, które są wspierane przez kryptowaluty lub aktywa oparte na blockchainie.

Oświadczenie jest następstwem wcześniejszego, również złożonego przez Sweeneya. W poprzednim stwierdził, że Epic nie jest zainteresowane współpracą z NFT, jednak przeczy temu jego nowsze oświadczenie. Co prowadzi do spekulacji, że twierdzenie to odnosi się tylko do gier opublikowanych lub opracowanych bezpośrednio przez samo Epic.

Tim Sweeney powtórzył tę wiadomość za pośrednictwem Twittera z tweetem opublikowanym 15 października 2021 roku. Ogłoszono, że:

Epic Games Store będzie otwarcie witać gry, które wykorzystują technologię blockchain. Pod warunkiem, że przestrzegają odpowiednich przepisów, ujawniają swoje warunki i są klasyfikowane wiekowo przez odpowiednią grupę. Choć Epic nie używa kryptowalut w naszych grach, mile widziane są innowacje w dziedzinie technologii i finansów.

Co więcej, Epic dał jasno do zrozumienia, że kryptowaluty nie mogą być przedmiotem handlu lub wymiany w jakikolwiek sposób przy użyciu ich usług płatniczych. Strony trzecie zamiast tego będą musiały korzystać z własnych rozwiązań.

Wyjaśnienie

Wszystkie informacje zawarte na naszej stronie internetowej są publikowane w dobrej wierze i wyłącznie w ogólnych celach informacyjnych. Wszelkie działania podejmowane przez czytelnika w związku z informacjami znajdującymi się na naszej stronie internetowej odbywają się wyłącznie na jego własne ryzyko.

Sponsorowane
Share Article

Sygnały rynkowe, raporty i analizy! Dołącz do naszej grupy na Telegramie!

Dołącz teraz

Sygnały rynkowe, raporty i analizy! Dołącz do naszej grupy na Telegramie!

Dołącz teraz