Producent samochodów Renault, rozpoczął testowanie swojego nowego blockchainowego projektu – Extended Compliance End-to-End Distributed (XCEED).

Zadaniem XCEED jest umożliwienie wymiany danych pomiędzy producentami części, a producentami samochodów. Projekt powstał dzięki współpracy Renault oraz IBM i jest zbudowany na platformie Hyperledger Fabric. XCEED będzie odpowiedzialny za monitorowanie i śledzenie części samochodowych oraz ich zgodność z przepisami.

XCEED przetwarza 500 transakcji na sekundę

Na początku tygodnia, Renault ogłosił udane testy swojego blockchainoweo projektu w zakładzie w Douai. Według firmy, XCEED był w stanie przetworzyć ponad milion dokumentów. Liczba przetworzonych transakcji na sekundę wyniosła około 500.

XCEED działa jako środek umożliwiający wymianę informacji o zgodności, pomiędzy producentami części samochodowych, a producentami samochodów. Platforma zwiększa również prędkość gromadzenia i udostępniania informacji oraz gwarantuje udostępnianie danych tylko w czasie rzeczywistym. XCEED posiada bezpieczną i zaufaną sieć. Wszystkie dane są przesyłane z zachowaniem najwyższej poufności.

Kluczowymi partnerami projektu są m.in. Continental oraz Saint-Gobain. Wg. Renault, platforma została uruchomiona, ze względu na ogłoszoną 1 września aktualizację przepisów UE. Dyrektywa Unii Europejskiej 2007/46/WE, gwarantuje, że nowy pojazd i jego części spełniają wytyczne określone przez odpowiedni organ.

Wiceprezes Groupe Renault – Odile Panciatici, powiedział, że firma stworzyła XCEED, ponieważ blockchain to technologia, która może odmienić przemysł samochodowy:

“W Renault, jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do blockchaina, ponieważ jest to wektor, który zmieniłby przemysł samochodowy. Technologia Blockchain funkcjonuje w rozległym ekosystemie obejmującym kilka różnych firm, stanowiąc łącznik pomiędzy różnymi procesami partnerów, systemami komputerowymi i bazami danych”.

Panciatici stwierdził także, że większość firm z branży motoryzacyjnej korzysta z tej samej technologii. Za pomocą blockchaina dzielą się one danymi z zewnętrznymi podmiotami.

Renault już wcześniej angażował się w blockchainowe projekty

To nie jest pierwszy raz kiedy Renault angażuje się w rozwój blockchainowego projektu. Firma wraz z innymi dużymi przedsiębiorstwami, już wcześniej była zaangażowana w tworzenie MOBI (Mobility Open Blockchain Initiative).

Podczas tworzenia MOBI, Renault współpracował z innymi producentami samochodów takimi jak BMW, Ford i GM. We współprace były zaangażowane też firmy technologiczne m.in. IBM, IOTA i Hyperledger.

MOBI to projekt, który służy do przechowywania numerów identyfikacyjnych pojazdów (VIN) na Blockchainie.