Zobacz więcej

Kryptowaluta Arsenalu narusza przepisy – twierdzi brytyjski organ nadzorujący reklamę

1 min
Aktualizacja Piotr Ratajski
Dołącz do Naszej Społeczności na Telegramie

W SKRÓCIE

  • Advertising Standards Authority (ASA) powiedział, że Arsenal naruszył zasady reklamy, mówiąc o swoim tokenie kibica.
  • AFC token został omówiony na stronie internetowej klubu piłkarskiego Arsenal i stronie na Facebooku.
  • ASA była szczególnie głośna o reklamach kryptowalut w ostatnich tygodniach i w tym miesiącu wydała ostrzeżenie dla obywateli.
  • promo

Brytyjski Advertising Standards Authority stwierdził, że angielski klub piłkarski Arsenal złamał zasady reklamy. Naruszenia mają związek z postem na oficjalnej stronie internetowej klubu i stronie Meta.

Według brytyjskiego Advertising Standards Authority (ASA), Angielski klub piłkarski Arsenal złamał zasady reklamy, promując token kryptowalutowy dla fanów. Token dla fanów Arsenalu był promowany nieprawidłowo za pośrednictwem strony internetowej i postu Meta, według organizacji nadzorującej.

W szczególności, klub piłkarski “nie zilustrował ryzyka inwestycji”, według ASA, i “nie może pojawić się ponownie w formie, na którą złożono skargę”. Arsenal powiedział, że stwierdził, iż istniało ryzyko finansowe i pójdzie na niezależny przegląd sprawy.

Token kibica Arsenalu ma ticker $AFC. ASA twierdzi, że naruszenia miały związek z promocją $AFC na oficjalnej stronie internetowej Arsenalu oraz na stronie Meta klubu. ASA stwierdziła, że istniały kwestie dotyczące nieodpowiedzialności i wprowadzania widzów w błąd za pomocą tych dwóch postów.

Jednym z kluczowych stwierdzeń ASA było to, że kluby piłkarskie muszą wyraźnie informować widzów, iż tokeny kibiców są aktywami kryptowalutowymi, a także mówiąc, że:

Wartość inwestycji w aktywa kryptowalutowe była zmienna, a aktywa kryptowalutowe były nieuregulowane.

Wielka Brytania była bardzo ostrożna w kwestii kryptowalut i powiązanych reklam w kraju. ASA zakazała kilku reklam tydzień temu i wydała czerwony alert w sprawie reklam kryptowalut.

Klubowe tokeny niezwykle popularne

Sport od dawna postrzegany jest jako branża, w której aktywa kryptowalutowe mają ogromną wartość. Wykorzystuje ona zbiorowego ducha fanów drużyn i może przynieść ogromne korzyści tym, którzy zaciekle wspierają swoje kluby lub drużyny. Tokeny kibiców przyniosły już miliony klubom piłkarskim.

Angielska Premier League, NBA i MLS starały się wprowadzić kryptowaluty do swoich marek. Kilka klubów piłkarskich, od Barcelony po Juventus, również wypuściło swoje tokeny. Wiele z nich zostało wydanych za pośrednictwem sportowej platformy kryptowalutowej Socios.

Jest mało prawdopodobne, że tokeny kibiców odejdą w zapomnienie. Jeśli w ogóle, to będą one tylko rosły, ale nie ma wątpliwości, że organy regulacyjne zaczną egzekwować zasady i ograniczenia.

Najlepsze platformy dla krypto inwestorów | Marzec 2024

Trusted

Wyjaśnienie

Wszystkie informacje zawarte na naszej stronie internetowej są publikowane w dobrej wierze i wyłącznie w ogólnych celach informacyjnych. Wszelkie działania podejmowane przez czytelnika w związku z informacjami znajdującymi się na naszej stronie internetowej odbywają się wyłącznie na jego własne ryzyko.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK
Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK
8b8708e04214893263b65ef55a8c801f?s=120&d=mm&r=g
Rahul Nambiampurath
Rahul Nambiampurath to pochodzący z Indii specjalista od marketingu cyfrowego, który zainteresował się Bitcoinem i technologią blockchain w 2014 roku. Od tego czasu jest aktywnym członkiem krypto społeczności. Posiada tytuł magistra w dziedzinie finansów.
READ FULL BIO
Sponsorowane
Sponsorowane