Inwestorzy instytucjonalni podążają za millenialsami i pokoleniem X w kierunku NFT

Udostępnij artykuł
W SKRÓCIE
  • Niewymienialne tokeny pojawiły się w zeszłym roku jako kulturowa wizytówka branży krypto, a teraz inwestorzy instytucjonalni zaczęli napływać do tej przestrzeni.

  • Rynek NFT podąża za trajektorią wzrostu w zdecentralizowanych finansach – twierdzi współzałożyciel Blockasset, Ryan Wilkinson.

  • Firma badawcza Global Data zauważa, że inwestorzy instytucjonalni mogą wchodzić w przestrzeń NFT, aby lepiej skomercjalizować swoje patenty.

  • promo

    Dołącz bezpłatnie do naszej społeczności na Telegramie i codziennie otrzymuj sygnały tradingowe oraz analizy kryptowalut!

The Trust Project to międzynarodowe konsorcjum organizacji informacyjnych budujących standardy przejrzystości.

Niewymienialne tokeny (NFT) pojawiły się jako wizytówka branży krypto w zeszłym roku, a teraz inwestorzy instytucjonalni podążają za tzw. millenialsami i pokoleniem X w tą przestrzeń.

Sponsorowane

Sponsorowane

“Napływ inwestorów instytucjonalnych w branży blockchain i kryptowalut jest nieunikniony” – powiedział Ryan Wilkinson, współzałożyciel ekosystemu sportowego NFT Blockasset, w wywiadzie dla BeInCrypto.com.

NFT stworzyły nowe możliwości w zakresie kurateli i obiegu sztuki oraz zafascynowały znane osobistości. Nike, Sony i Disney to tylko niektóre z instytucji wiodących prym w tej dziedzinie. Gracze głównego nurtu wykorzystują atrakcyjność gwiazd rocka w ramach technologii nowej generacji.

Sponsorowane

Sponsorowane

Kryptowaluty opierały się na cypherpunkowej polityce podważania inwigilacji i wykluczenia finansowego. Natomiast zdecentralizowane podejście niewymienialnych tokenów do własności kreatywnych treści cyfrowych i innowacji technologicznych jest bardziej ukierunkowane na młodzież.

Wilkinson twierdzi, że rynek niewymienialnych tokenów rozwija się podobnie jak rynek zdecentralizowanych finansów (DeFi) w 2020 roku. Wzrost napędzają subpopulacje millenialsów i pokolenia X. Prawie 50% millenialsów posiada aktywa cyfrowe.

“Meteoryczny wzrost DeFi trwa do dziś. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że lepiej jest inwestować swoje pieniądze w tej przestrzeni niż w depozycie bankowym. To ostatnie ledwo radzi sobie z inflacją” – powiedział Wilkinson.

“Jednak na początku DeFi nie było tak szeroko rozpoznawalne jak teraz i to samo można powiedzieć o NFT” – dodał, wskazując na mainstreamowe poparcie dla NFT przez Snoop Dogga i Gary’ego Vaynerchuka.

Powołuje się on również na niedawny zakup przez Visę NFT Cryptopunk za 150 000 dolarów jako “znaczący znak adopcji”. Ma on przyciągnąć innych inwestorów instytucjonalnych, którzy do tej pory mogli uważać podobne aktywa za “spekulacyjne”.

Niewymienialny token jest niezmienną i unikalną jednostką danych przechowywanych na blockchainie. NFT mogą być używane do reprezentowania przedmiotów takich jak zdjęcia, filmy, audio i inne rodzaje plików cyfrowych.

Patenty NFT

W nowym raporcie, firma badawcza Global Data zauważa wejście inwestorów instytucjonalnych w przestrzeń NFT w celu lepszej komercjalizacji swoich patentów. Kiran Raj, główny analityk ds. technologii zakłócających w Global Data, wyjaśnia w swoim oświadczeniu:

Trend składania patentów w przestrzeni NFT utrzymuje się już od jakiegoś czasu. Jednak sprawy stają się bardziej interesujące w kwestii wykorzystania NFT do reprezentowania patentów, co może przynieść przejrzystość i płynność na globalnym rynku IP. Rynek ten często stoi przed wyzwaniem w postaci ogromnej luki pomiędzy składaniem patentów a ich komercjalizacją.

“Rzeczywiste przypadki użycia są kluczowe dla NFT, aby utrzymać wzrost poza szumem medialnym. Wykorzystanie niewymienialnych tokenów do reprezentowania patentów jest jednym z takich przypadków, który może przyczynić się do rozwoju NFT. Może on zmienić oblicze branży IP poprzez wprowadzenie przejrzystości i zapewnienie płynności, która w przeciwnym razie znajduje się w bilansie firmy” – dodał Raj.

Tradycyjnie, nieprzejrzystość w kwestiach własności i brak ustandaryzowanego zarządzania i oceny aktywów ograniczały transakcje w zakresie własności intelektualnej. Ponadto według specjalisty IPwe nigdy nie dokonano transakcji na 1 bilionie dolarów własności intelektualnej. Zasilana blockchainem przejrzystość NFT jest atrakcyjna dla graczy instytucjonalnych wchodzących w tę przestrzeń.

“NFT mogą pomóc w lepszej komercjalizacji patentów, gdy ktoś jest właścicielem patentu jako NFT, biorąc pod uwagę ich napędzane przez blockchain właściwości niezmienności i proweniencji. Mogą one zapewnić pełną własność posiadaczowi patentu po przeniesieniu praw patentowych” – podaje Global Data.

W lipcu Disney złożył patent na wykorzystanie blockchaina do zarządzania i śledzenia własności fizycznych obiektów, takich jak zabawki, pinsy, figurki kolekcjonerskie i karty handlowe oraz ich cyfrowych odpowiedników w formie niewymienialnych tokenów.

Dzięki zaprojektowaniu patentów jako NFT, licencjonowanie każdego patentu może być dostosowane poprzez niestandardowe kodowanie zapisów w inteligentnych kontraktach i warunkach umowy. Jest to korzystne dla firm, zwłaszcza małych i średnich, ponieważ pozwala traktować własność intelektualną jako zabezpieczenie wartości organizacji w celu poszukiwania finansowania.

Zmiana kulturowa

Emil Angervall to dyrektor operacyjny i współzałożyciel Corite, platformy umożliwiającej fanom inwestowanie w artystów. Przewiduje on nowe kulturowe zastosowanie dla niewymienialnych tokenów jako zdecentralizowanego sposobu publikowania i zarabiania na prawach do muzyki. Powiedział dla BeInCrypto.com, że:

Muzyka i artyści mają zdolność do dostarczania kluczowych komponentów wartościowego NFT. Są to przedmioty kolekcjonerskie, podobne do oryginalnych tłoczeń winylowych, i mogą zapewnić doświadczenia większe niż te uzyskanie za kulisami.

Według Angervalla, NFT są potencjalnym “game changerem” dla przemysłu muzycznego wartego 16 miliardów dolarów. Technologia ta otwiera zdecentralizowane sposoby finansowania projektów muzycznych zarówno dla inwestorów instytucjonalnych, takich jak Visa, jak i dla tłumu fanów.

“Gdy więcej inwestorów instytucjonalnych dostrzeże potencjał w tej przestrzeni, fundamentalne zmiany w przemyśle muzycznym i kreatywnym przyspieszą. NFT mogą potencjalnie stać się tak ważne dla generacji Z, jak teledyski w czasach świetności MTV w latach 90-tych, co bez wątpienia przyciągnie inwestorów instytucjonalnych” – powiedział.

Według danych nonfungible.com globalna sprzedaż NFT osiągnęła szczytowy poziom ponad 2,8 miliarda dolarów w dniu 6 września. Jednak od tego czasu spadła do 1,8 miliarda dolarów w dniu 29 września.

Wyjaśnienie

Wszystkie informacje zawarte na naszej stronie internetowej są publikowane w dobrej wierze i wyłącznie w ogólnych celach informacyjnych. Wszelkie działania podejmowane przez czytelnika w związku z informacjami znajdującymi się na naszej stronie internetowej odbywają się wyłącznie na jego własne ryzyko.
Sponsorowane
Share Article

Jeffrey Gogo jest wszechstronnym dziennikarzem finansowym mieszkającym w Harare, Zimbabwe. Ma ponad 17-letnie doświadczenie obejmujące lokalne i globalne rynki finansowe,, wiadomości gospodarcze i firmowe. Gogo po raz pierwszy zetknął się z Bitcoinem w 2014 roku, a w 2017 roku zaczął pisać o rynku krypto.

OBSERWUJ AUTORA

Sygnały rynkowe, raporty i analizy! Dołącz do naszej grupy na Telegramie!

Dołącz teraz

Sygnały rynkowe, raporty i analizy! Dołącz do naszej grupy na Telegramie!

Dołącz teraz