Ewolucja wpływu mediów społecznościowych na branżę krypto: Wywiad BeInCrypto z Joe Vezzanim

Udostępnij artykuł
W SKRÓCIE
  • BeInCrypto rozmawia z prezesem LunarCRUSH i założycielem Joe Vezzanim.

  • Omówiliśmy zmieniający się krajobraz wpływów mediów społecznościowych w branży krypto.

  • Twitter stanowi ogromny procent zaangażowania społecznego branży kryptowalutowej.

The Trust Project to międzynarodowe konsorcjum organizacji informacyjnych budujących standardy przejrzystości.

BeInCrypto miało ostatnio okazję rozmawiać z Joe Vezzanim, prezesem i założycielem LunarCRUSH. Nasza dyskusja koncentrowała się na pozytywnych i negatywnych aspektach wpływu mediów społecznościowych na branżę kryptowalutową.

BeInCrypto: Jakie było najciekawsze wydarzenie social media w tym roku, które miało pozytywny wpływ na kryptowalut?

Joe Vezzani: Zdecydowanie zaskakująca wzmianka o Bitcoin and Ethereum autorstwa J.K. Rowling.

Skończyło się na tym, że wspomniała o Bitcoinie 15 razy, a o Ethereum raz. Jej pierwsza wzmianka o Bitcoinie 15 maja okazała się być trzecim najbardziej angażującym dniem dla Bitcoina w mediach społecznościowych w 2020 roku. Najlepsze miejsce przypadło na trzecią cześć maja, a drugie podczas krachu, kiedy 11 marca BTC spadł na chwilę do $3,900.

Społeczność krypto “wyszła na ulice”, aby odpowiedzieć na proste pytanie Rowling: “Nie rozumiem Bitcoina. Proszę mi to wytłumaczyć.”

Rowling ma ponad 14,5 mln followersów na Twitterze i wydarzenia takie jak te mogą rzucić nowe światło. W pewnym sensie, pomagają marketingowo całej branży kryptowalut. Na przykład, gdybyś był Coca-Colą i chciał zapłacić J.K. Rowlingowi za tweetowanie o swoim napoju 16 razy, prawdopodobnie zapłaciłbyś więcej niż milion dolarów

BeInCrypto: Jakie było najciekawsze wydarzenie w mediach społecznościowych w tym roku, które negatywnie wpłynęło na krypto?

Joe Vezzani: Trudno mi jest odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ nie widziałem żadnego wydarzenia, które wyróżniałoby się najbardziej negatywnie.

Jednym z obszarów, który negatywnie wpływa na społeczność krypto jest to, jak szybko ludzie krytykują czyjeś zaangażowanie w przestrzeni. Bardziej niż kiedykolwiek biznes i komunikacja odbywają się globalnie. A w tym sensie krypto jest liderem, czy nam się to podoba czy nie.

W branży, w której ludzie stale podpisują się na Tweetem z napisem “Do your own DD!” (zrób własne Due Diligence), z pewnością lubimy wytykać błędy.

Wszyscy powinniśmy brać na siebie odpowiedzialność za Due Diligence nie tylko naszych inwestycji, ale także ludzi, z którymi codziennie kontaktujemy się na całym świecie.

Uważam, że konkurencja jest ważną siłą napędową innowacji, jednak ostra konkurencja nie sprzyja tworzeniu przyjaznego środowiska i nowych talentów, które są siłą napędową każdej odnoszącej sukcesy branży.

Musimy mieć perspektywę, aby skupić się na uznaniu i szacunku dla każdego, kto próbuje przyczynić się do budowania naszej rozwijającej się branży.

BeInCrypto: Który portal społecznościowy ma największy wpływ na rynek krypto?

Joe Vezzani: Twitter, który odpowiada za setki milionów interakcji na całym rynku krypto każdego dnia.

W odniesieniu do unikalnej wielkości – na przykład: Twitter to około 100.000 indywidualnych wzmianek o Bitcoin dziennie, gdzie na Reddit zwykle przychodzi w około 2.000 wzmianek dziennie, a na temat Bitcoin pojawia się w około 1.000 artykułów informacyjnych dziennie.

Istnieje wiele interakcji, które mają miejsce w innych kanałach, takich jak Telegram, WeChat, KakaoTalk, Facebook, YouTube oraz Instagram, ale najwięcej wydaje się być głównie na Twitterze.

BeInCrypto: Czy istnieje konkretna osoba, która ma szczególnie duży wpływ na Bitcoin lub Ethereum?

Joe Vezzani: LunarCRUSH śledzi wpływy w czasie rzeczywistym, aby dać inwestorom wyobrażenie o tym, kto ma wpływ na poszczególne kryptowaluty. Więc moja odpowiedź brzmi następująco – wpływ jest zmienny, i to, że ktoś jest wpływowy dzisiaj, nie oznacza, że będzie mocnym influncerem jutro. W momencie, gdy zdejmiesz nogę z gazu w mediach społecznościowych, znikasz…

Top Ethereum Influencers można znaleźć tutaj

Top Bitcoin Influencers można znaleźć tutaj

Gdybym miał wyróżnić jedną osobę, która pozytywnie wpłynęła na społeczność krypto i zwiększyła swoje zasięgi, zachowując przy tym wyliczone, zachęcające oraz optymistyczne podejście, byłby to @scottmelker.

Osobiście podoba mi się, że poświęca czas na szczegółowe omówienie wielu projektów, a przy okazji, jest też całkiem dobrym traderem.

Strona Scotta na LunarCRUSH

BeInCrypto: Jakim projektem krypto jesteś najbardziej zainteresowany, jeśli chodzi o rozwój i wpływy?

Joe Vezzani: Najbardziej interesuje mnie rozwój projektów, które mają dopiero powstać. Wierzę, że każda krypto, która istnieje dzisiaj, nie będzie istniała w przyszłości. Wierzę jednak również, że w przyszłości będzie jeszcze więcej walut kryptograficznych niż obecnie.

Innowacja jest kluczem do sukcesu w każdej branży. W kryptowalutach chodzi o to samo. Jest to nowy, obiecujący rynek, który może wnieść wiele rozwiązań dla obecnie istniejących problemów.

Tak więc, aby odpowiedzieć na to pytanie bezpośrednio, rozwój i wpływ przedsiębiorców na rozpoczęcie tworzenia firm w naszej branży są tym, co mnie najbardziej ekscytuje.

BeInCrypto: Jakie są cele LunarCrush’a w ciągu najbliższych pięciu lat?

Joe Vezzani: Co za wielkie pytanie! LunarCRUSH skończył dwa lata w tym miesiącu. To był czas, aby zespół zastanowił się i spojrzał wstecz na ostatnie dwa lata, a także czas spojrzenia w przyszłość.
Jako młoda firma, jest ważne aby myśleć na wielką skalę. Jakże niesamowite jest myśleć, że taka firma jak Uber istnieje. Walczyła ona z największymi i najmocniejszymi firmami na świecie. Firmy takie jak Ford, są tak dobrze rozpoznawalne, iż nawet część ludzi chce być pochowana z ich produktami.
Albo Netflix, jak do diaska udało im się pokonać Blockbuster? Piątkowa noc Blockbuster runs kojarzyły się w Ameryce z rodzinnymi wieczorami i dla ludzi jest to coś co na zawsze zapamiętają. Ale już ich nie ma.

Uważam, że zaletą start-upu, która na to pozwala stworzenie czegoś tak innowacyjnego, jest szybkość podejmowania decyzji. Jeśli rozmawiasz z kimkolwiek w działach strategicznych tych dużych, zasiedziałych firm, z góry rozumieją trendy i kierunek rozwoju rynku. Większość czasu nawet wiedzą, co zbudować, aby się tam dostać.
Problemem jest szybkość, z jaką mogą podjąć decyzję, aby się tam dostać.
Nawet przy tych wszystkich pieniądzach na świecie, jeśli nie będziesz w stanie podjąć decyzji i ją wykonać, zostaniesz w tyle.
Start-upy mają możliwość obracania się za grosze i zrobienia rocznego postępu w ciągu miesiąca, a czasem nawet tygodnia.
Naszą misją w LunarCRUSH jest budowanie narzędzi, które pomagają ludziom zrozumieć, jak dyskurs publiczny wpływa na wyniki, i zrobić to szybko.

Share Article

POWIĄZANE TEMATY

The opinion of BeInCrypto staff in a single voice.

OBSERWUJ AUTORA

Dyskutujemy na naszym kanale Telegram

Dołącz!

Dyskutujemy na naszym kanale Telegram

Dołącz!